Tilbake til alle arrangementer

AI som søkemotor – hvordan bli synlig?

💡 Kunnskap til morgenkaffen?

Hva med litt innsikt i hvordan vi kan bruke AI-verktøyene mer kommersielt? Start dagen med å høre om hvordan du kan få en merkevare synlig i AI-motorene:

Fra SEO til GEO 🔎

En stadig større del av kundens beslutningsgrunnlag for hva som velges, skapes nå av AI-verktøy. Der det tidligere var viktig å få høy rangering i Google (SEO), er det nå kritisk å oppnå høy autoritet og synlighet i AI-motorene (GEO – Generative Engine Optimization). 👌

⭐ Kundereisen endrer seg: I stedet for å starte med et søk, klikke seg inn på en nettside og deretter handle, får stadig flere svar fra AI‑assistenter og konversasjonsgrensesnitt i nettleseren. Google har introdusert «AI‑oversikt» som når hundrevis av millioner brukere, og det gjør at de tradisjonelle målene for synlighet som klikk, søkeord og trafikk mister sin kraft.

Målet er ikke lenger å få et klikk, men å bli sitert som en kilde kunden skal stole på. Dette er den nye lojalitetsvalutaen. ⭐

❓Hvordan skal vi bygge merkevaren vår for å bli automatisk anbefalt av AI? Hvilke kriterier blir viktige å oppfylle, og i hvilke kanaler må vi ha en autoritativ tilstedeværelse?

👉 Thomas Dehli Cleve og Erlend Førsund har begge over 20 års fartstid innen digital markedsføring og teknologi, og har jobbet med merkevarer som Match, Varner, Telenor, If, og XXL. De har de siste årene jobbet dedikert med AI som et kommersielt verktøy, og utvikler i disse dager Periscopify, en plattform for å overvåke merkevarens nøyaktige synlighet i AI-motorene.

🤩 De vet hva som vil være avgjørende for fortsatt å være en del av den kritiske varepraten som skjer på ChatGPT, Claude, Perplexity, og Gemini.
Velkommen til en morgenprat om den kommersielle og strategiske siden av AI! ☕

Forrige
Forrige
13. november

Gudbrandsdalskonferansen 2025

Neste
Neste
19. november

Gardsgründer - Samling 4